Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania przez FORCO Elżbieta Przybylska z siedzibą
ul. Lipowa 21, 62-436 Orchowo, informacji na Państwa temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Zgodnie z art. 37 RODO, został powołany Inspektor Ochrony Danych. Kontakt z IOD jest możliwy pod adresem e-mail inspektor@osdidk.pl lub pisemnie na adres FORCO Elżbieta Przybylska ul. Lipowa 21, 62-436 Orchowo.
DANE OSOBOWE
Państwa dane osobowe pozyskujemy przede wszystkim od Państwa. Podają nam Państwo swoje dane podczas korzystania z formularza kontaktowego (https://www.forco.com.pl/). Dodatkowe dane osobowe, otrzymujemy od Państwa w związku z przesyłaną przez Państwa korespondencją e-mail.
W JAKIM CELU PRZETWARZAMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE?
Prowadzenie serwisu https://www.forco.com.pl/
Państwa dane osobowe przetwarzamy w celu zapewnienia funkcjonalności naszego serwisu. Za pośrednictwem serwisu można się z nami na bieżąco kontaktować. Obejmuje to w szczególności zapewnienie Państwu możliwość udzielenia zgody na otrzymywanie od nas komunikatów informacyjnych drogą elektroniczną.
W JAKIM ZAKRESIE PRZETWARZAMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE?
Przetwarzamy te dane osobowe, które zdecydują się nam Państwo podać, przy czym minimalny zakres danych obejmuje:
- imię, nazwisko, adres e-mail, login,
- informacje o sposobie korzystania przez Państwa z naszego serwisu (jeżeli wyrażą Państwo zgodę na pliki cookies*),
- numer IP, z którego komunikują się Państwo z naszym serwisem,
- informacje o urządzeniu, z którego korzystają Państwo odwiedzając naszą stronę, w tym
o jego ustawieniu (np. przeglądarka, rozdzielczość ekranu), - historia Państwa komunikacji z nami,
- udzielone przez Państwa
* Czym są pliki cookies ?
To niewielkie pliki tekstowe powszechnie stosowane w sieci Internet, przechowywane na Państwa urządzeniu końcowym. Można samodzielnie kontrolować sposób obsługi plików cookies za pomocą ustawień przeglądarki (możliwość ustawienia akceptacji lub blokady plików cookies).
Pliki cookies wykorzystujemy w następujących celach:
- obsługa logowania – weryfikacja połączenia między użytkownika a naszym serwerem. Serwis nie przechowuje w plikach cookies informacji identyfikujących poszczególnych użytkowników a jedynie dane dotyczące połączenia,
- prezentacja treści – zabezpieczenie przed wyświetlaniem użytkownikowi ponownie tych samych treści,
- obsługa formularzy – zabezpieczenie serwisu przed działaniem robotów (programów komputerowych służących do automatycznego badania zawartości serwisu www),
- statystyka – budowanie anonimowych statystyk odwiedzin naszego serwisu.
Google Analytics. Korzystamy z narzędzia Google Analytics zapewnianego przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Działania w tym zakresie realizujemy, opierając się na naszym prawnie uzasadnionym interesie, polegającym na tworzeniu statystyk i ich analizie w celu optymalizacji naszych stron internetowych.
Google Analytics w sposób automatyczny gromadzi informacje o Twoim korzystaniu z naszej strony. Zgromadzone w ten sposób informacje są najczęściej przekazywane do serwera Google w Stanach Zjednoczonych i tam przechowywane.
Z uwagi na aktywowaną przez nas anonimizację adresu IP, Twój adres IP jest skracany przed przekazaniem dalej. Tylko w wyjątkowych przypadkach pełny adres IP jest przekazywany do serwera Google w Stanach Zjednoczonych i dopiero tam skracany. Zanonimizowany adres IP przekazany przez Twoją przeglądarkę w ramach Google Analytics co do zasady nie jest łączony z innymi danymi Google.
Z uwagi na to, że Google LLC posiada siedzibą w USA i wykorzystuje infrastrukturę techniczną znajdującą się w USA, przystąpił do programu EU-US-Privacy Shield w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony danych osobowych wymaganego przez przepisu europejskie.
W ramach umowy pomiędzy USA a Komisją Europejską ta ostatnia stwierdziła odpowiedni poziom ochrony danych w przypadku przedsiębiorstw posiadających certyfikat Privacy Shield.
Możesz zapobiec rejestrowaniu zgromadzonych przez pliki cookies danych dotyczących korzystania przez Ciebie z naszej strony internetowej przez Google, jak również przetwarzaniu tych danych przez Google, instalując wtyczkę do przeglądarki znajdującą się pod następującym adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
W ramach Google Analytics zbieramy również dane demograficzna oraz dane o zainteresowaniach.
W ramach ustawień plików cookies bezpośrednio z poziomu naszej strony możesz zadecydować, czy wyrażasz zgodę na zbieranie o Tobie takich danych, czy nie.
Jeżeli jesteś zainteresowany szczegółami związanymi z przetwarzaniem danych w ramach Google Analytics, zachęcamy do zapoznania się z wyjaśnieniami przygotowanymi przez Google: https://support.google.com/analytics/answer/6004245.
Google Adwords. Korzystamy z narzędzi marketingowych Google AdWords zapewnianych przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Z pomocą Google Adwords promujemy naszą stronę internetową w wynikach wyszukiwania oraz na stronach osób trzecich. Wykorzystujemy również narzędzia remarketingowe. Działania w tym zakresie realizujemy, opierając się na naszym prawnie uzasadnionym interesie w postaci marketingu własnych produktów lub usług.
Przy okazji odwiedzin naszej strony internetowej automatycznie pozostawiany jest w Twoim urządzeniu plik remarketing cookie firmy Google, który z pomocą pseudonimowego identyfikatora (ID) oraz na podstawie odwiedzanych przez Ciebie stron umożliwia wyświetlanie reklam opartych na zainteresowaniach.
Dalsze przetwarzanie danych ma miejsce tylko wtedy, gdy wyraziłeś zgodę wobec Google na łączenie historii przeglądania i użycia aplikacji z Twoim kontem oraz wykorzystanie informacji z Twojego konta Google do personalizowania reklam, które wyświetlane są na stronach internetowych. Jeśli w takim przypadku będziesz zalogowany podczas wizyty na naszej stronie internetowej w serwisie Google, Google wykorzysta Twoje dane razem z danymi Google Analytics w celu stworzenia i zdefiniowania list grup docelowych dla celów remarketingu na różnych urządzeniach. W tym celu Google łączy tymczasowo Twoje dane osobowe z danymi Google Analytics, aby utworzyć grupy docelowe.
Z uwagi na to, że Google LLC posiada siedzibą w USA i wykorzystuje infrastrukturę techniczną znajdującą się w USA, przystąpił do programu EU-US-Privacy Shield w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony danych osobowych wymaganego przez przepisu europejskie.
W ramach umowy pomiędzy USA a Komisją Europejską ta ostatnia stwierdziła odpowiedni poziom ochrony danych w przypadku przedsiębiorstw posiadających certyfikat Privacy Shield.
Możesz dezaktywować cookies wykorzystywane do remarketingu w ramach ustawień swojego konta Google: https://adssettings.google.com. Ponadto, w ramach ustawień plików cookies z poziomu naszej strony możesz wyłączyć wykorzystywanie plików cookies na potrzeby remarketingu.
Jeżeli jesteś zainteresowany szczegółami związanymi z przetwarzaniem danych w ramach Google AdWords, zachęcamy do zapoznania się z polityką prywatności Google: https://policies.google.com/privacy.
Google Tag Manager. Korzystamy z narzędzia Google Tag Manager zapewnianego przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Z pomocą Google Tag Manager kontrolujemy prowadzone przez nas kampanie reklamowe oraz sposób, w jaki korzystasz z naszych stron. Działania w tym zakresie realizujemy, opierając się na naszym prawnie uzasadnionym interesie w postaci marketingu własnych produktów lub usług oraz optymalizacji naszych stron internetowych.
Przy okazji odwiedzin naszej strony internetowej automatycznie pozostawiany jest w Twoim urządzeniu plik cookie firmy Google, który z pomocą pseudonimowego identyfikatora (ID) oraz na podstawie odwiedzanych przez Ciebie stron umożliwia wyświetlanie reklam opartych na zainteresowaniach, kontrolowanie efektywności tych reklam oraz inne działania związane z kontrolą Twojego zachowania na stronie.
Dalsze przetwarzanie danych ma miejsce tylko wtedy, gdy wyraziłeś zgodę wobec Google na łączenie historii przeglądania i użycia aplikacji z Twoim kontem oraz wykorzystanie informacji z Twojego konta Google do personalizowania reklam, które wyświetlane są na stronach internetowych. Jeśli w takim przypadku będziesz zalogowany podczas wizyty na naszej stronie internetowej w serwisie Google, Google wykorzysta Twoje dane razem z danymi Google Analytics w celu stworzenia i zdefiniowania list grup docelowych dla celów remarketingu na różnych urządzeniach. W tym celu Google łączy tymczasowo Twoje dane osobowe z danymi Google Analytics, aby utworzyć grupy docelowe.
Z uwagi na to, że Google LLC posiada siedzibą w USA i wykorzystuje infrastrukturę techniczną znajdującą się w USA, przystąpił do programu EU-US-Privacy Shield w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony danych osobowych wymaganego przez przepisu europejskie.
W ramach umowy pomiędzy USA a Komisją Europejską ta ostatnia stwierdziła odpowiedni poziom ochrony danych w przypadku przedsiębiorstw posiadających certyfikat Privacy Shield.
Możesz dezaktywować cookies wykorzystywane do remarketingu w ramach ustawień swojego konta Google: https://adssettings.google.com. Ponadto, w ramach ustawień plików cookies z poziomu naszej strony możesz wyłączyć wykorzystywanie plików cookies na potrzeby remarketingu.
Jeżeli jesteś zainteresowany szczegółami związanymi z przetwarzaniem danych w ramach Google Tag Manager, zachęcamy do zapoznania się z polityką prywatności Google: https://policies.google.com/privacy.
PODSTAWA PRZETWARZANIA PAŃSTWA DANYCH OSOBOWYCH
Podstawa prawna przetwarzania Państwa danych jest zależna od tego w jakim celu je przetwarzamy. I tak:
- Państwa dane osobowe podane w celu rejestracji na https://www.forco.com.pl/ przetwarzamy w celu realizacji umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Jeśli wyrazili Państwo odrębną zgodę, Państwa dane osobowe będziemy przetwarzać w celu wysyłania do Państwa komunikatów informacyjnych drogą elektroniczną.
- Dane dotyczące korzystania przez Państwa ze strony serwisu, które uzyskujemy za pośrednictwem tzw. plików cookies przetwarzamy na podstawie Państwa zgody, wyrażonej zgodnie z art. 173 Prawa telekomunikacyjnego.
- Jeżeli kontaktują się Państwo z nami, żeby zadać pytanie o tym jak prowadzimy serwis, w jaki sposób zrealizować określone czynności, zbieramy Państwa pytania i związanie z nimi dane
i udzielamy odpowiedzi z powołaniem na uzasadniony interes, jaki mamy w tym, aby udzielać naszym klientom i użytkownikom pełnych informacji i zapewniać im pozytywne doświadczenia z naszym serwisem.
JAK DŁUGO PRZETWARZAMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE?
Okres przez jaki przetwarzamy Państwa dane osobowe jest zależny od celu przetwarzania. I tak odpowiednio:
- zgoda na otrzymywanie komunikatów informacyjnych drogą elektroniczną lub telefoniczną – do czasu wycofania przez Państwa tej zgody; po tym okresie Państwa dane będziemy przetwarzać w celach związanych z rozliczalnością naszych działań, do czego jesteśmy zobligowani przepisami o ochronie danych osobowych oraz przez okres przedawnienia Państwa roszczeń, jednak nie dłużej niż 10 lat;
- udzielanie odpowiedzi na pytania –przez czas niezbędny dla udzielenia niezbędnych wyjaśnień i odpowiedzi;
- pozyskane dane o sposobie korzystania przez Państwa z naszych serwisów (za pośrednictwem plików cookies) – przez cały okres kiedy są Państwo użytkownikiem serwisu oraz później przez okres 5 lat licząc od czasu kiedy przestali Państwo być użytkownikiem serwisu.
KTO JEST ODBIORCĄ PAŃSTWA DANYCH OSOBOWYCH?
Państwa dane przekazujemy tylko wówczas, gdy jest to niezbędne do zrealizowania świadczeń, których Państwo wymagają. Nie sprzedajemy Państwa danych, nie udostępniamy komercyjnie Państwa danych podmiotom trzecim.
Państwa dane osobowe możemy przekazać naszym podwykonawcom, w tym:
- firmom utrzymującym i serwisującym nasze serwery informatyczne
- kancelariom prawnym, które wspierają nas w obszarze bieżącej działalności
- firmom obsługującym nas w obszarze IT, w tym serwisującym urządzenia wykorzystywane przez nas w bieżącej działalności
- podmiotom utrzymującym oprogramowanie, z którego korzystamy w ramach bieżącej działalności
- agencjom zajmującym się obsługą naszego serwisu.
Dla każdego z tych celów przekazujemy tylko te dane, które są niezbędne do jego osiągnięcia. Chcielibyśmy, aby wiedzieli Państwo, że tam gdzie to możliwe stosujemy narzędzia anonimizacji lub pseudonimizacji, czyli takie działania, dzięki którym dla naszych partnerów i podwykonawców pozostają Państwo niemożliwi do zidentyfikowania, a gdzie my cały czas posiadamy Państwa dane. Ponadto Twoje dane osobowe w ramach wykonywanych przez nas zadań w obszarze sprawowania władzy publicznej i realizacji interesu publicznego mogą zostać udostępnione innym jednostkom organizacyjnym w ramach naszej jednostki samorządu terytorialnego. Dostęp do tych danych osobowych mogą uzyskać w toku kontroli również uprawnione organy administracji centralnej (np. kontrola NIK, kontrola Urzędu Skarbowego, kontrola Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
W JAKI SPOSÓB PRZETWARZAMY DANE OSOBOWE?
Przetwarzamy dane osobowe zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych oraz zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych.
Mamy na uwadze następujące reguły, którymi kierujemy się przy przetwarzaniu Twoich danych osobowych:
Przetwarzamy tylko te dane, które są niezbędne dla osiągnięcia danego celu przetwarzania oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami; dla każdego procesu przeprowadziliśmy analizę spełnienia tej reguły.
Powinni Państwo mieć pełną wiedzę o tym, co dzieje się z Państwa danymi. Niniejszy dokument, w którym staramy się udzielić Państwu pełnej informacji o regułach przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych jest jej przejawem.
Staramy się, aby Państwa dane osobowe w naszych systemach były aktualne i zgodne z prawdą. Jeżeli stwierdzą Państwo, że w jakimś obszarze Państwa dane osobowe nie zostały przez nas zaktualizowane lub są błędne, prosimy o kontakt z nami bezpośrednio pod adresem https://www.forco.com.pl/ lub pisząc na adres FORCO Elżbieta Przybylska ul. Lipowa 21, 62-436 Orchowo.
Reguła integralności i poufności
Stosujemy niezbędne środki zabezpieczające poufność i integralność Państwa danych osobowych. Cały czas je usprawniamy, wraz ze zmieniającym się otoczeniem i postępem technologicznym. Zabezpieczenia obejmują środki fizyczne i technologiczne ograniczające dostęp do Państwa danych, jak również stosowne środki zabezpieczające przed utratą Państwa danych.
Chcemy móc rozliczyć się z każdego naszego działania na danych osobowych, tak abyśmy w razie Państwa zapytania, mogli udzielić pełnej i rzetelnej informacji dotyczącej tego jakie działania realizowaliśmy na Państwa danych.
JAKIE ZGODY ZBIERAMY?
W ramach naszej codziennej praktyki zbieramy od użytkowników naszego serwisu zgody na przesyłanie do komunikatów informacyjnych drogą elektroniczną lub telefoniczną. Tę zgodę można wyrazić w serwisie wypełniając formularz kontaktowy dostępny na stronie https://www.forco.com.pl/.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne i nie uzależniamy możliwości korzystania z serwisu od jej wyrażenia przez Ciebie.
Jeżeli wyrazili Państwo zgodę, mają Państwo prawo wycofać ją w dowolnej chwili pisząc mail na adres inspektor@osdidk.pl lub listownie na FORCO Elżbieta Przybylska ul. Lipowa 21, 62-436 Orchowo.
Prosimy pamiętać, że od chwili wycofania przez Państwa zgody może minąć określony czas, zanim zgłoszenie zostanie przyjęte do systemu, a wszystkie bazy danych się zsynchronizują. Podejmiemy starania, aby te działania odbyły się bez zbędnej zwłoki, ale w żadnym przypadku nie może to trwać dłużej niż jeden miesiąc.
Prosimy pamiętać, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
JAKIE MAJĄ PAŃSTWO PRAWA ?
Prawo ochrony danych osobowych daje Państwu szereg praw, z których można skorzystać
w dowolnej chwili. O ile nie będą Państwo tych praw nadużywać (np. nieuzasadnione codzienne prośby o udzielenie informacji), to korzystanie z nich będzie dla Państwa nieodpłatne i powinno być łatwe w realizacji.
Państwa prawa obejmują:
Prawo dostępu do treści swoich danych osobowych
To prawo oznacza, że można poprosić, abyśmy wyeksportowali z naszych baz danych informacje jakie mamy o Państwu i przesłali je do Państwa w jednym z powszechnie wykorzystywanych formatów (np. XLSX, DOCX itp.)
Prawo do poprawiania danych
Jeżeli stwierdzą Państwo, że przetwarzane przez nas dane są nieprawidłowe, mają Państwo prawo poprosić nas o ich poprawienie, a my będziemy zobowiązani to zrobić. W takim przypadku mamy prawo poprosić Państwa o przedstawienie jakiegoś dokumentu lub innego dowodu na okoliczność zmiany danych
Prawo do ograniczenia przetwarzania danych
Jeżeli pomimo zastosowania się przez nas do reguły adekwatności, uznają Państwo, że dla określonego procesu przetwarzamy zbyt szeroki katalog Państwa danych osobowych, mają Państwo prawo zażądać, abyśmy ograniczyli ten zakres przetwarzania. O ile Państwa żądanie nie będzie sprzeciwiało się wymaganiom nakładanym na nas przez obowiązujące prawo, lub nie będzie to konieczne dla realizacji umowy, przychylimy się do Państwa żądania.
Prawo do żądania usunięcia danych
Prawo to, zwane również prawem do bycia zapomnianym, oznacza prawo do żądania, abyśmy usunęli z naszych systemów bazodanowych oraz z naszej dokumentacji wszelkie informacje zawierające Państwa dane osobowe w związku z korzystaniem z serwisu. Prosimy Pamiętać, że nie będziemy mogli tego uczynić, jeżeli na podstawie przepisów prawa mamy obowiązek przetwarzania Państwa danych. W każdym przypadku jednak usuniemy Państwa dane osobowe w możliwie najpełniejszym zakresie, a tam, gdzie nie jest to możliwe zapewnimy ich pseudonimizację (co oznacza brak możliwości zidentyfikowania osoby, której dane dotyczą bez odpowiedniego klucza powiązań), dzięki czemu Państwa dane, które musimy zachować zgodnie z obowiązującym prawem, będą dostępne wyłącznie dla bardzo ograniczonego kręgu osób w naszej organizacji
Prawo do przenoszenia danych do innego administratora danych
Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych można poprosić nas, abyśmy wyeksportowali dane, które nam Państwo podali w ramach korzystania z serwisu do odrębnego pliku, w celu ich dalszego przekazania do innego administratora danych.
Uprawnienia, o których mowa powyżej można wykonywać poprzez kontakt z nami pod adresem
e-mail forco@forco.com.pl lub pisząc na adres FORCO Elżbieta Przybylska ul. Lipowa 21, 62-436 Orchowo.
Na te dane lub na adres naszego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (inspektor@osdidk.pl) może pisać również wówczas, gdy jakieś działanie lub sytuacja z którą się Państwo spotkają będzie budziła obawy, czy na pewno jest zgodna z przepisami, czy nie narusza przypadkiem Państwa praw lub wolności. W takim przypadku odpowiemy na Państwa pytania i wątpliwości oraz niezwłocznie zaadresujemy dane zagadnienie.
Jeżeli uznają Państwo, że w jakikolwiek sposób naruszyliśmy reguły przetwarzania Państwa danych osobowych to mają Państwo prawo do złożenia skargi bezpośrednio do organu nadzoru (od 25 maja 2018 roku jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych). W ramach wykonania tego uprawnienia powinni Państwo podać pełny opis zaistniałej sytuacji oraz wskazać jakie działanie uznają Państwo za naruszające Państwa prawa lub wolności. Skargę należy złożyć bezpośrednio do organu nadzoru.
CZYM JEST PRAWO DO SPRZECIWU?
Odrębnie chcemy Państwa poinformować, że mają Państwo również prawo do tzw. sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych.
Prawo do sprzeciwu składają Państwo wówczas, gdy nie chcą Państwo, abyśmy przetwarzali Państwa dane osobowe w określonym celu. W takim przypadku dalej będziemy przetwarzali Państwa dane dla potrzeb innych procesów (w innych celach), ale już nie dla celu, dla którego zgłosili Państwo sprzeciw (chyba, że mamy obowiązek przetwarzania tych danych na podstawie obowiązującego prawa lub umowy).
Prawo do sprzeciwu można zgłosić na adres e-mail pod adresem forco@forco.com.pl lub pisząc na adres FORCO Elżbieta Przybylska ul. Lipowa 21, 62-436 Orchowo.